سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

 به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سیفی طی سخنانی در جمع اعضای شورای پایگاه بسیج طلاب این مدرسه گفت: طلبه ذاتاً بسیجی است، اما چون در نظام اسلامی زندگی می کنیم باید تابع سیستم بوده و به صورت تشکیلاتی طلاب بسیجی را افزایش داده و کمر همت را جهت خدمت به اصل نظام و ولایت  ببندیم.

وی افزود: تفکر بسیجی همان تفکر ناب شیعی، منبعث از اسلام ناب محمدی (ص) می باشد و اینکه عده ای هویت بسیجی را مقارن با بی قانونی و هرج و مرج طلبی می پندارند مشخص است که بسیج و بسیجی را نشناخته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی همچنین با اشاره به حدیث شیعتنا هم العارفون باالله تصریح کرد: تکیه گاه شیعیان تنها ذات اقدس الهی است و کسی که فقط خدا را بشناسد و به او تکیه زند، فقط فرمان خدا را اطاعت می نماید از این رو بسیجیان و پیروان ولایت فرمانی را اطاعت می کنند که متصل به فرمان خدا باشد، لذا به همین منظور در دوران غیبت امام عصر (عج) حکومت را از آن ولی فقیه می دانند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) ضمن برشمردن برخی خصوصیات اخلاقی بسیجیان، بسیجی واقعی را اهل فضل، متواضع، حق طلب و حق گو خواند و بیان داشت: اوصافی که در روایات و احادیث برای شیعه برشمرده اند نماد تفکر بسیجی است و این تفکر با قانون گرایی و تبعیت از ولایت فقیه عجین شده است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت برخی مذاهب ساختگی و فرق ضاله در کشور هشدار داد و افزود: به تازگی وهابیت در تهران  و دیگر استانهای بزرگی همچون، اصفهان سیستان و بلوچستان  فعالیت گسترده ای را آغاز نموده و با انتشار  43 جلد کتاب با عناوین جذاب اقدام به تشکیک افکار عمومی و انحراف در عقاید شیعه نموده است.

مدیر مدرسه علمیه حجت‌(ع) تهران ادامه داد: از طرف دیگر فرقه ضاله بهاییت که قبله آنان در بیت العدل اسرائیل است فعالیت و حمایت های مالی شان را در راستای نشر عقاید ضاله این مسلک با نشر کتاب کلمات مکنونه از سلسله سخنان علی محمد باب گسترش داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی با اشاره به آسیب شناسی فرهنگی و عملکرد متناسب با احیای فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه کار های محدود صورت گرفته در عرصه احیای فرهنگ اسلامی گره گشا نبوده و این در حالی است که دشمن بعد از اعدام ریگی گروه هایی مانند القاعده جند الاسلام را ایجاد می کند، اما متاسفانه دیده می شود، برخی مسئولین با اظهار نظرات بیجا و خارج از محدوده مسئولیتشان مشکل ایجاد کرده و بهانه دست دشمن می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای این که جوانان ما تحت تاثیر تبلیغات سایر ادیان قرار نگیرند باید مسئله اشتغال آنان برطرف شود چرا که امیرالمومنین (ع) می فرمایند: فراغت از کار، مفسده می آورد.

وی با اشاره به مساله تبلیغات، در جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: امروزه تبلیغات حرف اول را می زند، ما نیز باید از این ابزارهای تبلیغی در راستای انعکاس سخنرانی ها اطلاعیه ها و روشنگری ها استفاده نموده و براساس آن مانور داده و  فعالیت های دشمن را مغفول نگه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سیفی افزود: وقتی حوزه علمیه بسیج و واحد فرهنگی دارد، باید فعالیتها را مضاعف نموده وشور و انگیزه بیشتری در میان طلاب ایجاد نماید، همچنین اعضای شورا باید دست به دست هم داده با ذوق و عشق، طلاب را به فعالیت دعوت نمایند، زیرا تا هنگامی که انگیزه بوجود نیاید کار پیش نمی رود.

وی افزود:کار اصلی حوزه به قول رهبر معظم انقلاب آزاد اندیشی است از این رو باید فعالیت ها طوری باشد که احتجاج، مناظره وآزاد اندیشی در حوزه احیاشود.

وی در خاتمه از اعضای شورای بسیج طلاب این مدرسه خواست تا کارهای جنبی راکنار گذاشته و با استفاده از برنامه هایی چون اردوهای آموزشی، دیدار با مراجع عظام و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی طلاب غافل نشوید.

منبع : مرکز خبر حوزه


نظر

الهه | 2:16 عصر - شنبه 89/11/2