سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی  

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم مومن و انقلابی تهران در نماز جمعه تهران، دهه فجر و 22 بهمن امسال را دارای شور و حال متفاوتی خواندند و با تشریح تغییرات عمیق و اساسی ناشی از پیروزی انقلاب تاکید کردند: این تغییرات عمیق به برکت ایستادگی ملت در تمام سی و دو سال اخیر ادامه یافته و مردم ایران اکنون پس از سالها مجاهدت، انعکاس فریاد مظلومانه ولی قدرتمندانه خود را در حوادث اخیر شمال افریقا و به ویژه در بیداری اسلامی مردم  مصر و تونس مشاهده می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز که با حضور بسیار گسترده مردم تهران در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف برگزار شد با تحلیل شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی جهان، خاطرنشان کردند : زورگویان و مستکبران جهان برای حفظ و گسترش منافع خود در منطقه بسیار مهم و استراتژیک خاورمیانه، نقشه دقیقی را طراحی کرده بودند که سالها نیز با موفقیت آنرا اجرا کردند اما پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات آنها را بهم ریخت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح مختصات نقشه دنیای استکبار برای منطقه خاورمیانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: وجود کشورهای ضعیف و دشمن یکدیگر، دارای  حکامی دست نشانده و مطیع غرب، از لحاظ اقتصادی مصرف کننده، از لحاظ علمی عقب مانده، در عرصه فرهنگی مقلد غرب، از نظر نظامی ضعیف - از لحاظ اخلاقی، فاسد و منحط و از لحاظ مذهبی کاملاً سطحی و درحد فردی یا تشریفاتی، مختصاتی بود که استکبار برای کشورهای منطقه خاورمیانه تعریف کرده بود.
ایشان انفجار عظیم انقلاب اسلامی و ظهور امام خمینی را به عنوان عالمی برجسته، حکیم، فقیه، مجاهد، شجاع، خطرپذیر و دارای نفوذ کلمه، برهم زننده استراتژی غرب در منطقه بسیار مهم خاورمیانه دانستند و تاکید کردند: تربیت و ظهور و حضور این مرد بزرگ، حقیقتا کار خدا بود.
رهبر انقلاب بیداری - آمادگی وحمایت بیدریغ ملت ایران از امام را زمینه ساز پیروزی انقلاب خواندند و افزودند: در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، امام و ملت همچون کوه استوار ایستادند و جبهه دشمنان هر کاری کرد نتوانست این انقلاب بزرگ اسلامی را دچار شکست یا انحراف کند.
ایشان با یادآوری اقدامات و طرحهای دشمنان برای شکست انقلاب، به ایجاد درگیریهای خیابانی، جنگهای قومی- کودتا - تحمیل جنگ هشت ساله - تحریم اقتصادی و جنگ روانی بیوقفه در تمامی 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: دشمن در تمامی این اقدامات سه هدف عمده را دنبال کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی سقوط انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی را مهمترین هدف جبهه دشمنان در 32 سال اخیر خواندند و افزودند: هدف دوم امریکا در صورت ناکامی در براندازی نظام، استحاله انقلاب بود یعنی صورت و ظاهر انقلاب باقی بماند اما باطن و روح آن از بین برود.
ایشان فتنه سال 88 را آخرین نمایشنامه دشمنان برای استحاله انقلاب خواندند و خاطر نشان کردند: درآن فتنه، طراح و نقشه کش و مدیر در بیرون از مرزها بوده و هست و عده ای بخاطر حب به نفس و حب به مقام اسیر توطئه آنها شدند و دانسته یا ندانسته با آنها همکاری کردند.
رهبر انقلاب در تشریح هدف سوم جبهه سلطه افزودند: آنها تصمیم گرفته بودند اگر با وجود همه تلاشهای آنها، نظام اسلامی باقی ماند عناصر ضعیف النفس را که میتوان در آنها نفوذ کرد طرفهای اصلی خود در مسائل کشور قرار دهند و نظامی بوجود آورند که ضعیف و مطیع باشد و در مقابل آمریکا نایستد.
 ایشان مردم بیدار ایران، برخورداری کشور از نخبگان خوب و مسئولان خوب را باعث ناکامی دشمنان در همه اهداف خود خواندند و افزودند: انقلاب به علت عمق و ماهیت خود تغییراتی بسیار اساسی در کشور بوجود آورده است و امام و ملت پایه ها را بگونه ای محکم گذاشته اند که این حرکت عظیم ادامه یافته و خواهد یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تغییرات عمیق و اساسی که در ایران پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده، به اسلام ستیزی عمیق رژیم پهلوی اشاره کردند و افزدند: انقلاب، این سیاست را 180 درجه تغییر و اسلام را محور اداره کشور و مدیریت جامعه قرار داد.
تغییر وابستگی شدید حکومت پهلوی به امریکا و انگلیس و تبدیل ایران به نمود کامل استقلال سیاسی در جهان، دومین موردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین پیامدهای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این استقلال و عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد و بخش مهمی از احساس احترام ملتها نسبت به انقلاب اسلامی به همین مسئله مهم برمی گردد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سلطنتی بودن حکومت و نقش نداشتن مردم در حکومت پهلوی  افزودند: بعد از انقلاب، مبنای حکومت، مردم سالاری دینی شد و برخلاف دوران قبل از انقلاب که حکومت وراثتی بود، خواست مردم درحکومت تعیین کننده شد.
ایشان با یادآوری حاکمیت دیکتاتوری امنیتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی فضای نقد، اصلاح و تذکر و حتی فضای مخالفت و اعتراض را برای مردم باز کرد و این روند در 32 سال گذشته همواره ادامه داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردند و تأکید کردند: پیش از پیروزی انقلاب، کشور از لحاظ علم و فناوری کاملاً متکی به غرب بود اما اکنون کشور ضمن پیشرفتهای خیره کننده علمی و فناوری - دارای دانشمندان جوان برجسته و بزرگی در رشته های مختلف است که در سطح جهان کم نظیرند .
ایشان تأثیرگذاری ایران در مسائل منطقه و جهان را از دیگر پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و خاطر نشان کردند: اکنون عزت و عظمت ملت ایران و تأثیرگذاری آن در مسائل جهانی و منطقه ای، دشمنان را مبهوت کرده و آنها دائماً از نفوذ ایران می گویند.
رهبر انقلاب اسلامی، خروج از تقلید محض در عرصه فرهنگی و طراحی موضوع تهاجم فرهنگی از جانب دشمنان را از دیگر تأثیرات ناشی از انقلاب اسلامی بیان کردند و افزودند: کشور با چنین ویژگیها و مبانی می تواند پایه گذار تمدن جدیدی در جهان باشد.
ایشان یا یادآوری سخنان یک مقام غربی درباره توانایی الگو شدن «قانون اساسی مردمی و پیشرفته جمهوری اسلامی» و نیز جذابیت کارنامه موفقیتهای علمی سیاسی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی برای ملتهای جهان افزودند: با وجود کارشکنی های دشمنان ملت، این اتفاق هم اکنون روی داده است و ملت ایران در ابعاد مختلف به الگوی ملتها تبدیل شده است.
ایشان برخی اشتباهات غرب را در الگو شدن ملت ایران و جمهوری اسلامی موثر دانستند و افزودند: پافشاری آنها بر تضییع حقوق  هسته ای ملت ایران باعث پایداری بیشتر ملت و مسئولان نظام شد و همه جهانیان فهمیدند ایران در مسئله هسته ای به پیشرفتهای غیرقابل انتظاری دست یافته و هیچ فشاری نمی تواند ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند.
ایشان تلاش غرب برای تحریم فروش بنزین به ایران را از دیگر مسائلی دانستند که باعث شد مسئولان کشور، جدی تر به فکر خودکفایی در تولید بنزین بیفتند.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: براساس گزارش مسئولان، کشور از 22 بهمن امسال به طور کامل از واردات بنزین بی نیاز می شود و حتی قادر است بنزین صادر کند.
رهبر انقلاب اسلامی اشتباهات  غرب در بحث تحریم نظامی و ایجاد جریان موازی و افراطی اسلامی در همسایگی ایران را از دیگر مسائلی دانستند که در نهایت باعث تقویت ایران شد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در فتنه 88 نیز آنها به قدری جنجال و هیاهو کردند که ملت به صحنه آمد و حماسه عظیم 9 دی را آفرید.


نظر

الهه | 2:11 عصر - دوشنبه 89/11/18