سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

رییس جمهور کشورمان در ادامه سفر استانی خود به استان یزد، صبح امروز پنجشنبه در جمع مدیران این استان یزد با انتقاد از طرح‌های کنترل جمعیت گفت: فرمول دو بچه کافی است برای نابود کردن جامعه است. این فرمول در نهایت ما را به اروپایی‌ها می‌رساند که امروزه گرفتار شده‌اند.

http://files.tabnak.com/pics/201101/201101201022083764.jpg

احمدی نژاد افزود:اگر نگاهی به نخبگان بیندازیم می‌بینیم که بیشتر نخبگان در خانواده‌های پرجمعیت بزرگ شدند. شعار دو بچه کافی است متعلق به نظام‌های لیبرالیستی و غربی است و ما قبول نداریم.

وی افزود: چه کسی گفته است اگر جمعیت کم باشد رفاه ایجاد می‌شود؟ کسی که چنین ادعایی دارد بیاید با من بحث کند. در اول انقلاب که 35میلیون نفر جمعیت داشتیم و پنج میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم رفاه مردم به اندازه امروز نبود که 75میلیون نفر جمعیت داریم و 2/5 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم.

احمدی نژاد به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: طوری جا انداخته‌اند که یک جوان برای ازدواج باید خانه و کار و ماشین داشته باشد. حاصل این تفکر بالا رفتن سن ازدواج است که امروز سن ازدواج در میان دختران 23سال و پسران 26سال شده است و این طبعات فرهنگی و اجتماعی منفی دارد. ما باید ایران را با الگوی اسلامی و ایرانی بسازیم و ادا و اطفار دیگران را در آوردن، ما را به جایی نمی‌رساند. ما باید خود را باور کنیم.

رییس جمهور با اشاره به صنایع دستی گفت: با برنامه‌ریزی‌های متاثر از اندیشه‌های غربی و سرمایه‌داری صنایع دستی ما را به کالای لوکس تبدیل کردند در حالی که ما در گذشته از تمام اینها در زندگی استفاده می‌کردیم. چرا ما نباید بتوانیم فرش جاجیم تولید کنیم و آن را به دیگر کشورها صادر کنیم؟ مگر صادرات همان است که آنها انجام می‌دهند؟ ما باید به الگوهای خود برگردیم و ممکن است در این راه عده‌ای که به طور معمول در برابر تحول مقاومت می‌کنند به مخالفت برخیزند.

رییس جمهور با تاکید بر طب سنتی گفت: در ایران 8500داروی گیاهی وجود دارد که 1724نوع آن اختصاصی کشور ماست. خداوند درمان هر دردی را در همان طبیعت قرار داده است.

رییس جمهور به حضور خود در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت:در آنجا کسی از من درباره همجنس بازی پرسید که من در جواب به او گفتم ما در کشورمان همجنس باز به مفهومی که شما دارید، نداریم. در کشور ما همجنس بازی را امر منفوری می‌دانند. آنها در واکنش، جنجال کردند و فکر می‌کردند که من در برابر جنجال‌هایشان عقب می‌نشینم.

وی تصریح کرد:در غرب همجنس گرایی و طلاق شرافت و ذات انسانیت است و همه انبیاء با آن مخالف بودند. من نمی‌خواهم به جایی برسیم که مانند غرب وقتی یک انسان با سگ و یا گربه‌اش زندگی می‌کند آن را یک خانواده بدانیم.

احمدی نژاد گفت: باور من این است که با الگوی اسلامی ایرانی می‌توانیم عالم را تسخیر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از فعالیت‌های مدیران استان گفت: من از تمام کسانی که با عشق مشغول خدمت گزاری هستند تشکر می‌کنم. کارهای خوبی در این استان انجام شده است و وقتی سرعت تغییر و پیشرفت را مشاهده می‌کنیم جای قدردانی و تشکر دارد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در ادامه به مدیران استان گفت: توصیه می‌کنم قدر فرصت خدمتگزاری را بدانید، بالاترین عبادت خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه است. شما امروز در شرایطی هستید که کمتر در تاریخ اتفاق می‌افتد. یا حتی اتفاق نیفتاده است. مقطع بسیار مهمی از جهت عبور از تجربیات تاریخی و آمادگی برای پذیرش حاکمیت الله در سرتاسر کره زمین است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک هدیه الهی به همه بشریت بود و این طور نیست که فکر کنید یک حکومتی مثل بقیه حکومت‌هاست، افزود: جمهوری اسلامی متعلق به یک جغرافیا، نژاد و ملیت نیست. مثل پیامبر(ص) که متعلق به یک ملیت و جغرافیا نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی در ادامه راه انبیاء برای رساندن بشر به جامعه آرمانی است. شما در دوره‌ای مسئولیت گرفته‌اید که انبیا الهی آرزوی حضور در آن را داشتند. جمهوری اسلامی عطر تحقق اهداف بشری را در جهان منتشر می‌کند و مقدمه‌ای برای تمام شدن رنج‌های بشر است.

رییس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما در بین بهترین ملت‌های عالم مسئول هستیم. در طول تاریخ ملتی به خوبی ملت ما پیدا نشده است که مردم یزد در میان آنها جزو بهترین‌ها هستند. حیف است که انسان فرصت خدمتگزاری را از دست بدهد. این فرصت حتی ثانیه‌هایش هم مهم است.

ر ییس جمهور کشورمان در ادامه گفت: باید در دو سطح کار کنید یکی سطح کلان که در حوزه‌های مختلف به فعالیت بپردازید و یکی هم سطح رسیدگی امور تک تک مردم است. همه مردم عزیز هستند. پرداختن به مسایل کلان نباید ما را از رسیدگی به امور جزئی غافل کند. گاهی یک امر جزئی آنقدر مهم است که از همه مسائل کلان نیز مهمتر می‌شود.

مانند رسیدگی به وضعیت یک خانواده که به خاطر مشکلی در آستانه فروپاشی است یا فردی که به خاطر مشکلی در آستانه سقوط است. تصمیم بگیرید که هر روز یک گره از کار مردم باز کنید.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر ساختن ایران گفت: ما باید ایران را بسازیم و این مهمترین ماموریت ماست. برای ساختن ایران نیازمند الگو هستیم. پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که هدف مشخصی در کار باشد. به کجا می‌خواهیم برسیم؟

وی با بیان اینکه به طور مشخص دو الگو در دنیا وجود دارد، گفت: یک الگوی رایج است که تمام نظام برنامه‌ریزی در دنیا بر اساس آن شکل گرفته است که نامش « الگوی برنامه ریزی توسعه» است و هدف از آن این است که همه کشورها به جایی برسند که نظام‌های سرمایه‌داری امروز به آنجا رسیده‌اند.در این راستا برخی می‌گویند آمریکا قله کمال پیشرفت است. ما باید بدانیم که می‌خواهیم به اینجا برسیم؟ قطعا پاسخ منفی است.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم که روابط اجتماعی و خانوادگی‌مان مثل آنها بشود و نخبگان ما کسانی مانند رییس جمهور قبلی آمریکا باشند. ما می‌خواهیم به جایی برسیم که انسان محترم باشد.فقر نباشد و همگان فرصت کمال و شکوفایی پیدا کنند و این با آنچه در غرب در جریان است، متفاوت است. به عنوان مثال در جامعه ما احترام به بزرگتر یک ارزش است آیا ما می‌خواهیم این از بین برود یا متلاشی شود. آیا می‌خواهیم ارزش‌ها کنار برود؟ پاسخ منفی است.

رییس جمهور اظهار داشت: قله مطلوب ما رسیدن به حاکمیت جهانی و حکومت مهدوی است که همان الگوی اسلامی پیشرفت است. اما این کافی نیست. این رسیدن به الگو باید مبتنی بر اندیشه توان و استعداد ایرانی باشد. روش‌های نظام سرمایه‌داری ما را به جامعه مهدوی نمی‌رساند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از آب در استان یزد اشاره کرد و گفت: قنات که یکی از روش‌های استفاده از آب در این استان است و سه هزار سال سابقه دارد از نظر مهندسی از پیشرفته‌ترین فنون است و با طبیعت سازگار می‌باشد. در حالی که روش‌های متداول انتقال آب به طبیعت آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی به ما گفتند که قنات‌ها روش‌های عقب افتاده‌ای هستند و برایمان چاه عمیق زدند. نتیجه این شده است که بسیاری از دشت‌های ما خشک شده است آنها با طرح‌های خود شبکه‌های کشاورزی ما را از بین بردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این سخنان من به این مفهوم نیست که ما به گذشته برگردیم. باید از فنون جدید استفاده کنیم اما به روش خودمان و در سیستم خودمان از آن استفاده کنیم.

احمدی نژاد با انتقاد از معماری آپارتمان سازی و با تاکید بر معماری‌های قدیمی و بومی ایرانی گفت: نظام غرب انسان‌ها را می‌خواهد مثل مرغداری‌ها پرورش دهد، در حالی که ما باید از این روش‌ها فاصله بگیریم. تا وقتی چشم ما به دست آنهاست این وضع ادامه دارد.


نظر

الهه | 2:5 عصر - شنبه 89/11/2