سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: هیچ اهل سنتی را با عینک و چشم وهابیت نگاه نمی‌کنیم.

به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی کاربردی مبلغان اعزامی به مناطق سنی نشین ویژه دهه آخر ماه صفر که در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: اولین شرط نه برای یک مبلغ بلکه یک برای یک روحانی کسی که ملبس به لباس پیامبر است حسن سوء است و دومین مورد حرمت گذاری به هر کس به تناسب اندیشه و در حوزه خودش باشد و زمانی که یک روحانی به هر گروه و شخصی وارد می‌شود باید در حوزه فکری آن شخص و گروه افراد را پذیرا باشد.

وی در خصوص رعایت نکاتی در زمینه ورود به محیط اهل سنت اظهار داشت: اهل سنت به حرمت گذاری به فیزیک مسجد بسیار جدی هستند و خیلی توجه دارند به طوری که حیات حرم نیز مسجد است و اگر قرار باشد بر خلاف مشی رسمیشان حرکت کنیم قطعاً خلاف مسیرشان است و موفق نخواهیم بود.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: برای اینکه کلام ما دارای نفوذ باشد، زوایای کار باید رعایت شود و آن امر نیز جزو ظواهر نیست بلکه جزو اعتقادات ما نیز محسوب می‌شود.

وی در خصوص رعایت چند نکته توسط مبلغینی که وارد جمع اهل تسنن می‌شود اضافه کرد: نخستین نکته توجه به ورود به جمع مردم آن منطقه و دیگری احترام به امامت مسجد حاضر که این امر می‌تواند ما را در برقراری ارتباط با مردم آن منطقه موفق کند و تأثیرگذار باشد.

سلیمانی با بیان اینکه وهابیت در سطح دنیا و کشور ما بسیار قوی و قدرتمندانه عمل می‌کند، بیان داشت: خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی کشور بر این موضوع تسلط کامل دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وهابیت در ایران و دیگر کشور‌های مختلف جهان تبلیغات و هزینه بسیاری می‌کند.

سخنرانی‌ها تا وقت نماز طول نکشد

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نکته سوم این است که سخنرانی‌هایتان تا وقت نماز طول نکشد و گاهی به خاطر حرمت نماز سخنرانی شما را می‌شکنند و همچنین سعی کنید بحث وقت نماز را مبلغ و مروج باشید.

وی در خصوص نکته چهارم که باید در جمع اهل تسنن رعایت شود بیان داشت: مبلغان تا پایان نماز جماعت حضور داشته باشند و برای مردم نکات مثبت آن‌ها بازگو شود به عنوان مثال افرادی که پایبند به اصول دین، نوامیس، نماز و ازدواج هستند را بیشتر بیان و بر روی آن مانور دهید.

وی در رابطه با عواملی که سبب می‌شود در بین اهل سنت جایگاه ایجاد شود، گفت: بیان مباحث عرفانی و اخلاقی به زبان ساده در بین اهل سنت خیلی جایگاه دارد بدلیل اینکه این مورد اصل مشترک بین شیعه و سنی می‌باشد و لزومی ندارد مستند سازی کنیم که از چه کسی است اما بیان این امر در جمع شیعه خوب است.

 سلیمانی اظهار داشت: سیره عملی از رفتار، کرامات و معجزه نبی اکرم اسلام بیان شود که نکته مشترک دیگری بین سنی و شیعه می‌باشد و هر چقدر در خصوص پیامبر مانور دهیم به نفع ما است.

وی در رابطه با مباحث معاد و مسائل قیامت اظهار داشت: در این زمینه دست تشیع پر است و در بعضی از آیات متشابه دست آن‌ها خالی است بنابراین مباحث مربوط به قیامت و معاد را در جمع افراد سنی بازگو کنید که آن‌ها پذیرای این مباحث هستند.

امام جمعه زاهدان در خصوص مباحث مربوط به مهدویت اضافه کرد: اهداف بقیه الله اعظم که بحث عدالت و اهداف بلند مصلح بزرگوار است بازگو شود و مسائل اختلافی در این موضوع بیان نشود.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: تفسیر نماز، آیات، احادیت نماز را هر اندازه که می‌توانید بیان کنید و نکته دیگر بیان حقوق همسر، همسایه، ایتام، همسفر، ولی امر و حکومت مناسب است.

وی در خصوص مسائلی که از بیان آن نزد اهل سنت باید اجتناب کرد، گفت: در بحث‌های مربوط به خلافت و مسائل مربوط به امامت و ولایت و موارد اختلافی موجود ورود پیدا نکنید و سعی شود طعن و نقد به همسران پیامبر صورت نگیرد.

سلیمانی گفت: اولین نکته که مبلغ باید مزین به زینت‌ها باشد اینست که همه باید به اخلاق الهی توجه داشته و از قرآن و سیره رسول اکرم الگو گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در همه زمینه‌ها در ایجاد یک نگرش قوی اعتقادی و مکتب بی‌نظیر بودند که با ایجاد هیمنه، شوکت و عظمت از پست‌ترین ملت و امت، جامعه متمدن را بوجود آورد


نظر

الهه | 2:12 عصر - شنبه 89/11/2