سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

ایشان در ادامه خطبه اول خاطرنشان کردند: یک انقلاب اگر بخواهد بر دیگران تأثیر بگذارد باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد که مهمترین آنها استقامت و ایستادگی است.
رهبر انقلاب اسلامی، درتبیین استقامت ملت و نظام اسلامی بر سرمبانی و ویژگیهای انقلاب افزودند: از همان آغاز انقلاب، امام و ملت بر اسلامی بودن آن تأکید کردند اما عده ای در جهان هیاهو کردند که اسلامی بودن با دمکراسی نمی سازد که البته امام و مردم بی توجه به این جنجالها ایستادند وفریاد زدند انقلاب ما اسلامی است و اسلامی خواهد ماند .
ایشان با اشاره به استمرار فضای اسلامی جامعه خاطر نشان کردند: اگر فضای اسلامی در جامعه امروز از دوران انقلاب بیشتر نباشد حداقل مانند آن دوران است بگونه ای که جوانان خوب امروز، در این زمینه حتی از برخی افراد دوران انقلاب جلوتر هستند .
ایشان به تلاش ناکام برخی ها در 32 سال اخیر برای دور کردن جامعه از فضای اسلامی اشاره کردند و تأکید کردند: ملت و مسئولان پای اسلام ایستاده اند و می ایستند.
رهبر انقلاب اسلامی، ایستادگی بر سر مردم سالاری را از دیگر نمونه های استمرار مبانی و ویژگیهای انقلاب خواندند و افزودند: امام از اولین روز پیروزی تأکید می کردند مردم باید نظر دهند و این ویژگی تا امروز در همه مسائل و انتخابات استمرار یافته است.
ایشان به برگزاری بیش از 30 انتخابات در 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: حتی در دوران جنگ و زیر بمباران ها و موشکباران های دشمن – انتخابات یک روز هم به تأخیر نیفتاد و این معنای حقیقی ایستادگی بر سر مردم سالاری است.
حضرت آیت الله خامنه ای به روی کار آمدن گرایشهای مختلف سیاسی درچند انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کردند و در تشریح عمق تأثیرگذاری رأی ملت افزودند: از انتخاب مجلس خبرگان که رهبری را عزل و نصب می کند تا ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و دیگر مسائل، همه چیز به رأی مردم در انتخابات متکی است.
ایستادگی بر سر آرمان عدالت اجتماعی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب به آن پرداختند. ایشان استقرار عدالت اجتماعی را مهم تر و سخت تر از هر کار دیگری دانستند و خاطر نشان کردند: آنچه در کشور وجود دارد با عدالتی که اسلام از ما خواسته فاصله زیادی دارد اما مهم این است که حرکت به سمت عدالت اجتماعی همچنان ادامه داشته و قوی تر نیز شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، توزیع مناسب امکانات زندگی و فرصتها در سراسر کشور، سفرهای استانی مسئولان، سهام عدالت، مسکن روستایی و هدفمند کردن یارانه ها را از
نمونه های مختلف تلاش نظام برای استقرار عدالت اجتماعی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر کار مهم و اساسی هدفمند کردن یارانه ها با همت مسئولان و مردم به خوبی و درستی انجام شود روند استقرار عدالت اجتماعی شتاب بیشتری می گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین افزودند: زندگی ما و دیگر مسئولان باید مانند ضعیف ترین اقشار جامعه باشد که نیست اما زندگی مسئولان غالباً مانند طبقه متوسط است که این هم خیلی با ارزش است.
حضرت آیت الله خامنه ای، ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را از دیگر ویژگیهایی دانستند که انقلاب اسلامی در ایران بوجود آورده و در 32 سال اخیر به همت مردم و مسئولان ادامه یافته است.
ایشان تلاش برخی در اوایل انقلاب و سه دهه اخیر را برای تضعیف آرمان ظلم ستیزی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: آنها می خواستند ابتدا روابط با آمریکا را با فراموش شدن شعارهای انقلاب عادی کنند سپس به تدریج کشور را تابع سیاستهای آمریکا سازند.
رهبر انقلاب اسلامی ثبات و استقامت 32 ساله ملت و جمهوری اسلامی را موجب عظمت ایران در چشم ملتها خواندند و افزودند: این کار پر زحمت، برکت و رحمت الهی را به دنبال آورده و نتایج بزرگ آن به تدریج آشکارشده و ملت ایران را هم اکنون به الگویی جذاب برای دیگر ملتها تبدیل کرده  است.
ایشان در جمع بندی خطبه اول نماز تأکید کردند: مسائل و واقعیات یاد شده نشان می دهد که دهه فجر امسال مهم، حساس و پر شورتر است و ان شاءالله راهپیمایی 22 بهمن ملت، بر همه افتخارات 32 سال اخیر خواهد افزود.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز جمعه، حوادث اخیر شمال آفریقا بویژه تحولات  تونس و مصر را بسیار مهم و زلزله ای واقعی خواندند و افزودند: اگر ملت مصر به کمک خداوند متعال بتواند حرکت خود را به پیش ببرد، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست غیر قابل جبرانی در منطقه، رقم خواهد خورد.
ایشان با اشاره به نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی از تحولات مصر، خاطرنشان کردند: صهیونیست ها بهتر از همه می دانند که اگر مصر از هم پیمانی آنها خارج شود، چه اتفاق عظیمی در منطقه رخ خواهد داد که نتیجه آن تحقق پیش بینی های امام بزرگوار خواهد بود . رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل علت تحولات اخیر در تونس و مصر به تحلیل های انحرافی غربیها اشاره کردند وافزودند: در تحلیل های جهانی تلاش بر این است که عامل اصلی قیام مردم در تونس و مصر فقط مسائل اقتصادی معرفی شود در حالیکه عامل اصلی احساس تحقیری است که به دلیل عملکرد حاکمان تونس و مصر در میان مردم بوجود آمده است .
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد بن علی در طول حاکمیت خود در تونس  خاطر نشان کردند: بن علی فردی کاملاً وابسته به آمریکا بود و حتی برخی گزارشها نشان
می دهد که وی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.
ایشان افزودند: برای یک ملت بسیار سخت است که حاکم آنها نوکر رسمی دستگاههای آمریکایی باشد و همین واقعیت یکی از دلایل قیام مردم تونس است .


نظر

الهه | 2:17 عصر - دوشنبه 89/11/18