سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاستهای ضد دین بن علی در تونس از جمله ممنوعیت انجام دادن شعائر دینی و حجاب در اماکن عمومی، تاکید کردند: یکی از انگیزه های اصلی مردم تونس در قیام خود، انگیزه های اسلام خواهی است که تحلیل گران غربی تلاش دارند این موضوع را کتمان کنند .
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون در تونس یک تغییر سطحی بوجود آمده است و مردم تونس باید با هوشیاری، مصالح خود را تشخیص دهند و فریب دشمن را نخورند.
ایشان در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به تحولات فوق العاده مهم مصر- به سابقه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و دینی این کشور اشاره کردند و افزودند: مصر اولین کشور اسلامی بود که با فرهنگ غربی در قرن هجدهم آشنا شد و اولین کشور اسلامی هم بود که در مقابل این فرهنگ ایستاد .
حضرت آیت الله خامنه ای از مصر بعنوان پایگاهی برای حضور اسلام خواهان و اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ یاد و خاطرنشان کردند: سرزمین مصر یادآور اسلام خواه شجاع و بزرگ، سید جمال الدین اسد آبادی و شاگردان او از جمله محمد عبده است.
ایشان در تشریح جایگاه فکری و سیاسی مصر به حرکتهای استقلال خواهانه و آزادیخواهانه در مصر و در جنگ ارتش مصر با ارتش رژیم صهیونیستی، اشاره کردند و افزودند: کشور مصر با چنین جایگاه و سابقه رفیع تاریخی، سی سال در دست فردی بود که نه فقط آزادیخواه و ضدصهیونیست نبود بلکه دشمن آزادیخواهی و همکار و نوکر صهیونیستها بود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دوران حکومت نامبارک - وضعیت مصر آنچنان شد که از جایگاه کشوری الهام بخش برای دنیای عرب و اسلام، به کشوری همکار صهیونیستها و دشمن فلسطینی ها تنزل یافت  .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به عملکرد حسنی مبارک در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه و محاصره این مردم مظلوم اشاره کردند و افزودند: این عملکرد - مردم مصر را به ستوه آورد زیرا نظام مصر به یک رژیم طرفدار اسرائیل و دنباله رو محض آمریکا تبدیل شده بود و مردم کاملاً احساس تحقیر می کردند .
ایشان با اشاره به سابقه اسلام خواهی مردم مصر، یکی از عوامل اصلی نهضت مردم مصر را انگیزه های دینی برشمردند و تأکید کردند: مردم مصر حرکتهای خود را از نمازهای جمعه و مساجد شروع می کنند و شعارهای دینی به ویژه شعار الله اکبر سر می دهند و قویترین جریان مبارز در مصر نیز، جریان اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: غربیها بشدت نگران آشکار شدن انگیزه اسلام خواهی قیام مردم مصر در میان ملتهای منطقه هستند بنابراین تلاش می کنند علت حرکت مردم را فقط عامل اقتصادی نشان دهند .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه تأکید کردند: همین عامل اقتصادی که بی تأثیر هم نیست نتیجه وابستگی و نوکری مبارک به آمریکا است که باعث شده  اقتصاد مصر شکوفا نشود و وضع بجایی برسد که صد ها هزار نفر از مردم قاهره به دلیل فقر، در قبرستانها زندگی کنند.
ایشان افزودند: امریکاییها به نوکری همچون مبارک، حتی پاداش اقتصادی هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتی که حاکم مصر فرار کند قطعاً اولین دروازه ای که به روی او بسته خواهد شد دروازه امریکا خواهد بود همانطور که به روی بن علی و محمد رضا پهلوی بسته شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این قضایا درس عبرتی است برای کسانی که دلشان برای دوستی با آمریکا می تپد. این افراد باید ببینند که امریکاییها به نوکران خود چگونه پشت
می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دستپاچگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال قیام مردم مصر افزودند: آنها اکنون بدنبال راه خروج از این شرایط هستند و فریبکاری را آغاز کرده اند که البته موفقیت یا عدم موفقیت سناریوهای آمریکا و غرب به عملکرد و تصمیم مردم مصر بستگی دارد.
ایشان درپایان خطبه ها سخنانی را به زبان عربی خطاب به مردم منطقه بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این سخنان اوضاع کنونی مصر را جنگ اراده ها میان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در این جنگ، هر طرف که اراده قویتری داشته باشد پیروز خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی برای غلبه برتحولات کنونی مصر و به شکست کشیدن قیام مردم این کشور خاطرنشان کردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان مأیوس کنند اما مردم مصر باید با تکیه بر خداوند، لحظه ای در وعده الهی مبنی بر یاری آنان، تردید نکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأکید کردند: مردم مصر باید مراقب نیرنگ ها و خدعه های دشمنان برای ایجاد تفرقه باشند، و با تکیه بر جوانان غیور خود و توکل بر خداوند - ثابت قدم و استوار به قیام خود ادامه دهند.
ایشان مردم مصر را به هوشیاری در قبال توصیه ها و سناریوهای سیاسی امریکا و غرب فراخواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها  که تا چند روز پیش حامی مبارک بودند اکنون که از او مأیوس شده اند در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سرکار بیاورند.
رهبر انقلاب اسلامی نقش علمای دینی مصر بویژه علمای الازهر را در شرایط کنونی بسیار حساس خواندند و تأکید کردند: علمای دینی مصر باید نقش تاریخی خود را در قیام مردم ایفا کنند.
ایشان همچنین با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی افزودند: ارتش مصر، نقش تاریخی خود را در تحولات جاری ایفا کند و با مردم همراه شود.


نظر

الهه | 2:20 عصر - دوشنبه 89/11/18