سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خراب آباد دل
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاستهای ضد دین بن علی در تونس از جمله ممنوعیت انجام دادن شعائر دینی و حجاب در اماکن عمومی، تاکید کردند: یکی از انگیزه های اصلی مردم تونس در قیام خود، انگیزه های اسلام خواهی است که تحلیل گران غربی تلاش دارند این موضوع را کتمان کنند .
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون در تونس یک تغییر سطحی بوجود آمده است و مردم تونس باید با هوشیاری، مصالح خود را تشخیص دهند و فریب دشمن را نخورند.
ایشان در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به تحولات فوق العاده مهم مصر- به سابقه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و دینی این کشور اشاره کردند و افزودند: مصر اولین کشور اسلامی بود که با فرهنگ غربی در قرن هجدهم آشنا شد و اولین کشور اسلامی هم بود که در مقابل این فرهنگ ایستاد .
حضرت آیت الله خامنه ای از مصر بعنوان پایگاهی برای حضور اسلام خواهان و اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ یاد و خاطرنشان کردند: سرزمین مصر یادآور اسلام خواه شجاع و بزرگ، سید جمال الدین اسد آبادی و شاگردان او از جمله محمد عبده است.
ایشان در تشریح جایگاه فکری و سیاسی مصر به حرکتهای استقلال خواهانه و آزادیخواهانه در مصر و در جنگ ارتش مصر با ارتش رژیم صهیونیستی، اشاره کردند و افزودند: کشور مصر با چنین جایگاه و سابقه رفیع تاریخی، سی سال در دست فردی بود که نه فقط آزادیخواه و ضدصهیونیست نبود بلکه دشمن آزادیخواهی و همکار و نوکر صهیونیستها بود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دوران حکومت نامبارک - وضعیت مصر آنچنان شد که از جایگاه کشوری الهام بخش برای دنیای عرب و اسلام، به کشوری همکار صهیونیستها و دشمن فلسطینی ها تنزل یافت  .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به عملکرد حسنی مبارک در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه و محاصره این مردم مظلوم اشاره کردند و افزودند: این عملکرد - مردم مصر را به ستوه آورد زیرا نظام مصر به یک رژیم طرفدار اسرائیل و دنباله رو محض آمریکا تبدیل شده بود و مردم کاملاً احساس تحقیر می کردند .
ایشان با اشاره به سابقه اسلام خواهی مردم مصر، یکی از عوامل اصلی نهضت مردم مصر را انگیزه های دینی برشمردند و تأکید کردند: مردم مصر حرکتهای خود را از نمازهای جمعه و مساجد شروع می کنند و شعارهای دینی به ویژه شعار الله اکبر سر می دهند و قویترین جریان مبارز در مصر نیز، جریان اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: غربیها بشدت نگران آشکار شدن انگیزه اسلام خواهی قیام مردم مصر در میان ملتهای منطقه هستند بنابراین تلاش می کنند علت حرکت مردم را فقط عامل اقتصادی نشان دهند .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه تأکید کردند: همین عامل اقتصادی که بی تأثیر هم نیست نتیجه وابستگی و نوکری مبارک به آمریکا است که باعث شده  اقتصاد مصر شکوفا نشود و وضع بجایی برسد که صد ها هزار نفر از مردم قاهره به دلیل فقر، در قبرستانها زندگی کنند.
ایشان افزودند: امریکاییها به نوکری همچون مبارک، حتی پاداش اقتصادی هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتی که حاکم مصر فرار کند قطعاً اولین دروازه ای که به روی او بسته خواهد شد دروازه امریکا خواهد بود همانطور که به روی بن علی و محمد رضا پهلوی بسته شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این قضایا درس عبرتی است برای کسانی که دلشان برای دوستی با آمریکا می تپد. این افراد باید ببینند که امریکاییها به نوکران خود چگونه پشت
می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دستپاچگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال قیام مردم مصر افزودند: آنها اکنون بدنبال راه خروج از این شرایط هستند و فریبکاری را آغاز کرده اند که البته موفقیت یا عدم موفقیت سناریوهای آمریکا و غرب به عملکرد و تصمیم مردم مصر بستگی دارد.
ایشان درپایان خطبه ها سخنانی را به زبان عربی خطاب به مردم منطقه بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این سخنان اوضاع کنونی مصر را جنگ اراده ها میان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در این جنگ، هر طرف که اراده قویتری داشته باشد پیروز خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی برای غلبه برتحولات کنونی مصر و به شکست کشیدن قیام مردم این کشور خاطرنشان کردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان مأیوس کنند اما مردم مصر باید با تکیه بر خداوند، لحظه ای در وعده الهی مبنی بر یاری آنان، تردید نکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأکید کردند: مردم مصر باید مراقب نیرنگ ها و خدعه های دشمنان برای ایجاد تفرقه باشند، و با تکیه بر جوانان غیور خود و توکل بر خداوند - ثابت قدم و استوار به قیام خود ادامه دهند.
ایشان مردم مصر را به هوشیاری در قبال توصیه ها و سناریوهای سیاسی امریکا و غرب فراخواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها  که تا چند روز پیش حامی مبارک بودند اکنون که از او مأیوس شده اند در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سرکار بیاورند.
رهبر انقلاب اسلامی نقش علمای دینی مصر بویژه علمای الازهر را در شرایط کنونی بسیار حساس خواندند و تأکید کردند: علمای دینی مصر باید نقش تاریخی خود را در قیام مردم ایفا کنند.
ایشان همچنین با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی افزودند: ارتش مصر، نقش تاریخی خود را در تحولات جاری ایفا کند و با مردم همراه شود.


نظر

الهه | 2:20 عصر - دوشنبه 89/11/18


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

ایشان در ادامه خطبه اول خاطرنشان کردند: یک انقلاب اگر بخواهد بر دیگران تأثیر بگذارد باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد که مهمترین آنها استقامت و ایستادگی است.
رهبر انقلاب اسلامی، درتبیین استقامت ملت و نظام اسلامی بر سرمبانی و ویژگیهای انقلاب افزودند: از همان آغاز انقلاب، امام و ملت بر اسلامی بودن آن تأکید کردند اما عده ای در جهان هیاهو کردند که اسلامی بودن با دمکراسی نمی سازد که البته امام و مردم بی توجه به این جنجالها ایستادند وفریاد زدند انقلاب ما اسلامی است و اسلامی خواهد ماند .
ایشان با اشاره به استمرار فضای اسلامی جامعه خاطر نشان کردند: اگر فضای اسلامی در جامعه امروز از دوران انقلاب بیشتر نباشد حداقل مانند آن دوران است بگونه ای که جوانان خوب امروز، در این زمینه حتی از برخی افراد دوران انقلاب جلوتر هستند .
ایشان به تلاش ناکام برخی ها در 32 سال اخیر برای دور کردن جامعه از فضای اسلامی اشاره کردند و تأکید کردند: ملت و مسئولان پای اسلام ایستاده اند و می ایستند.
رهبر انقلاب اسلامی، ایستادگی بر سر مردم سالاری را از دیگر نمونه های استمرار مبانی و ویژگیهای انقلاب خواندند و افزودند: امام از اولین روز پیروزی تأکید می کردند مردم باید نظر دهند و این ویژگی تا امروز در همه مسائل و انتخابات استمرار یافته است.
ایشان به برگزاری بیش از 30 انتخابات در 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: حتی در دوران جنگ و زیر بمباران ها و موشکباران های دشمن – انتخابات یک روز هم به تأخیر نیفتاد و این معنای حقیقی ایستادگی بر سر مردم سالاری است.
حضرت آیت الله خامنه ای به روی کار آمدن گرایشهای مختلف سیاسی درچند انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کردند و در تشریح عمق تأثیرگذاری رأی ملت افزودند: از انتخاب مجلس خبرگان که رهبری را عزل و نصب می کند تا ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و دیگر مسائل، همه چیز به رأی مردم در انتخابات متکی است.
ایستادگی بر سر آرمان عدالت اجتماعی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب به آن پرداختند. ایشان استقرار عدالت اجتماعی را مهم تر و سخت تر از هر کار دیگری دانستند و خاطر نشان کردند: آنچه در کشور وجود دارد با عدالتی که اسلام از ما خواسته فاصله زیادی دارد اما مهم این است که حرکت به سمت عدالت اجتماعی همچنان ادامه داشته و قوی تر نیز شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، توزیع مناسب امکانات زندگی و فرصتها در سراسر کشور، سفرهای استانی مسئولان، سهام عدالت، مسکن روستایی و هدفمند کردن یارانه ها را از
نمونه های مختلف تلاش نظام برای استقرار عدالت اجتماعی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر کار مهم و اساسی هدفمند کردن یارانه ها با همت مسئولان و مردم به خوبی و درستی انجام شود روند استقرار عدالت اجتماعی شتاب بیشتری می گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین افزودند: زندگی ما و دیگر مسئولان باید مانند ضعیف ترین اقشار جامعه باشد که نیست اما زندگی مسئولان غالباً مانند طبقه متوسط است که این هم خیلی با ارزش است.
حضرت آیت الله خامنه ای، ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را از دیگر ویژگیهایی دانستند که انقلاب اسلامی در ایران بوجود آورده و در 32 سال اخیر به همت مردم و مسئولان ادامه یافته است.
ایشان تلاش برخی در اوایل انقلاب و سه دهه اخیر را برای تضعیف آرمان ظلم ستیزی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: آنها می خواستند ابتدا روابط با آمریکا را با فراموش شدن شعارهای انقلاب عادی کنند سپس به تدریج کشور را تابع سیاستهای آمریکا سازند.
رهبر انقلاب اسلامی ثبات و استقامت 32 ساله ملت و جمهوری اسلامی را موجب عظمت ایران در چشم ملتها خواندند و افزودند: این کار پر زحمت، برکت و رحمت الهی را به دنبال آورده و نتایج بزرگ آن به تدریج آشکارشده و ملت ایران را هم اکنون به الگویی جذاب برای دیگر ملتها تبدیل کرده  است.
ایشان در جمع بندی خطبه اول نماز تأکید کردند: مسائل و واقعیات یاد شده نشان می دهد که دهه فجر امسال مهم، حساس و پر شورتر است و ان شاءالله راهپیمایی 22 بهمن ملت، بر همه افتخارات 32 سال اخیر خواهد افزود.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز جمعه، حوادث اخیر شمال آفریقا بویژه تحولات  تونس و مصر را بسیار مهم و زلزله ای واقعی خواندند و افزودند: اگر ملت مصر به کمک خداوند متعال بتواند حرکت خود را به پیش ببرد، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست غیر قابل جبرانی در منطقه، رقم خواهد خورد.
ایشان با اشاره به نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی از تحولات مصر، خاطرنشان کردند: صهیونیست ها بهتر از همه می دانند که اگر مصر از هم پیمانی آنها خارج شود، چه اتفاق عظیمی در منطقه رخ خواهد داد که نتیجه آن تحقق پیش بینی های امام بزرگوار خواهد بود . رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل علت تحولات اخیر در تونس و مصر به تحلیل های انحرافی غربیها اشاره کردند وافزودند: در تحلیل های جهانی تلاش بر این است که عامل اصلی قیام مردم در تونس و مصر فقط مسائل اقتصادی معرفی شود در حالیکه عامل اصلی احساس تحقیری است که به دلیل عملکرد حاکمان تونس و مصر در میان مردم بوجود آمده است .
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد بن علی در طول حاکمیت خود در تونس  خاطر نشان کردند: بن علی فردی کاملاً وابسته به آمریکا بود و حتی برخی گزارشها نشان
می دهد که وی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.
ایشان افزودند: برای یک ملت بسیار سخت است که حاکم آنها نوکر رسمی دستگاههای آمریکایی باشد و همین واقعیت یکی از دلایل قیام مردم تونس است .


نظر

الهه | 2:17 عصر - دوشنبه 89/11/18


 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی  

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم مومن و انقلابی تهران در نماز جمعه تهران، دهه فجر و 22 بهمن امسال را دارای شور و حال متفاوتی خواندند و با تشریح تغییرات عمیق و اساسی ناشی از پیروزی انقلاب تاکید کردند: این تغییرات عمیق به برکت ایستادگی ملت در تمام سی و دو سال اخیر ادامه یافته و مردم ایران اکنون پس از سالها مجاهدت، انعکاس فریاد مظلومانه ولی قدرتمندانه خود را در حوادث اخیر شمال افریقا و به ویژه در بیداری اسلامی مردم  مصر و تونس مشاهده می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز که با حضور بسیار گسترده مردم تهران در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف برگزار شد با تحلیل شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی جهان، خاطرنشان کردند : زورگویان و مستکبران جهان برای حفظ و گسترش منافع خود در منطقه بسیار مهم و استراتژیک خاورمیانه، نقشه دقیقی را طراحی کرده بودند که سالها نیز با موفقیت آنرا اجرا کردند اما پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات آنها را بهم ریخت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح مختصات نقشه دنیای استکبار برای منطقه خاورمیانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: وجود کشورهای ضعیف و دشمن یکدیگر، دارای  حکامی دست نشانده و مطیع غرب، از لحاظ اقتصادی مصرف کننده، از لحاظ علمی عقب مانده، در عرصه فرهنگی مقلد غرب، از نظر نظامی ضعیف - از لحاظ اخلاقی، فاسد و منحط و از لحاظ مذهبی کاملاً سطحی و درحد فردی یا تشریفاتی، مختصاتی بود که استکبار برای کشورهای منطقه خاورمیانه تعریف کرده بود.
ایشان انفجار عظیم انقلاب اسلامی و ظهور امام خمینی را به عنوان عالمی برجسته، حکیم، فقیه، مجاهد، شجاع، خطرپذیر و دارای نفوذ کلمه، برهم زننده استراتژی غرب در منطقه بسیار مهم خاورمیانه دانستند و تاکید کردند: تربیت و ظهور و حضور این مرد بزرگ، حقیقتا کار خدا بود.
رهبر انقلاب بیداری - آمادگی وحمایت بیدریغ ملت ایران از امام را زمینه ساز پیروزی انقلاب خواندند و افزودند: در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، امام و ملت همچون کوه استوار ایستادند و جبهه دشمنان هر کاری کرد نتوانست این انقلاب بزرگ اسلامی را دچار شکست یا انحراف کند.
ایشان با یادآوری اقدامات و طرحهای دشمنان برای شکست انقلاب، به ایجاد درگیریهای خیابانی، جنگهای قومی- کودتا - تحمیل جنگ هشت ساله - تحریم اقتصادی و جنگ روانی بیوقفه در تمامی 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: دشمن در تمامی این اقدامات سه هدف عمده را دنبال کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی سقوط انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی را مهمترین هدف جبهه دشمنان در 32 سال اخیر خواندند و افزودند: هدف دوم امریکا در صورت ناکامی در براندازی نظام، استحاله انقلاب بود یعنی صورت و ظاهر انقلاب باقی بماند اما باطن و روح آن از بین برود.
ایشان فتنه سال 88 را آخرین نمایشنامه دشمنان برای استحاله انقلاب خواندند و خاطر نشان کردند: درآن فتنه، طراح و نقشه کش و مدیر در بیرون از مرزها بوده و هست و عده ای بخاطر حب به نفس و حب به مقام اسیر توطئه آنها شدند و دانسته یا ندانسته با آنها همکاری کردند.
رهبر انقلاب در تشریح هدف سوم جبهه سلطه افزودند: آنها تصمیم گرفته بودند اگر با وجود همه تلاشهای آنها، نظام اسلامی باقی ماند عناصر ضعیف النفس را که میتوان در آنها نفوذ کرد طرفهای اصلی خود در مسائل کشور قرار دهند و نظامی بوجود آورند که ضعیف و مطیع باشد و در مقابل آمریکا نایستد.
 ایشان مردم بیدار ایران، برخورداری کشور از نخبگان خوب و مسئولان خوب را باعث ناکامی دشمنان در همه اهداف خود خواندند و افزودند: انقلاب به علت عمق و ماهیت خود تغییراتی بسیار اساسی در کشور بوجود آورده است و امام و ملت پایه ها را بگونه ای محکم گذاشته اند که این حرکت عظیم ادامه یافته و خواهد یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تغییرات عمیق و اساسی که در ایران پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده، به اسلام ستیزی عمیق رژیم پهلوی اشاره کردند و افزدند: انقلاب، این سیاست را 180 درجه تغییر و اسلام را محور اداره کشور و مدیریت جامعه قرار داد.
تغییر وابستگی شدید حکومت پهلوی به امریکا و انگلیس و تبدیل ایران به نمود کامل استقلال سیاسی در جهان، دومین موردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین پیامدهای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این استقلال و عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد و بخش مهمی از احساس احترام ملتها نسبت به انقلاب اسلامی به همین مسئله مهم برمی گردد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سلطنتی بودن حکومت و نقش نداشتن مردم در حکومت پهلوی  افزودند: بعد از انقلاب، مبنای حکومت، مردم سالاری دینی شد و برخلاف دوران قبل از انقلاب که حکومت وراثتی بود، خواست مردم درحکومت تعیین کننده شد.
ایشان با یادآوری حاکمیت دیکتاتوری امنیتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی فضای نقد، اصلاح و تذکر و حتی فضای مخالفت و اعتراض را برای مردم باز کرد و این روند در 32 سال گذشته همواره ادامه داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردند و تأکید کردند: پیش از پیروزی انقلاب، کشور از لحاظ علم و فناوری کاملاً متکی به غرب بود اما اکنون کشور ضمن پیشرفتهای خیره کننده علمی و فناوری - دارای دانشمندان جوان برجسته و بزرگی در رشته های مختلف است که در سطح جهان کم نظیرند .
ایشان تأثیرگذاری ایران در مسائل منطقه و جهان را از دیگر پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و خاطر نشان کردند: اکنون عزت و عظمت ملت ایران و تأثیرگذاری آن در مسائل جهانی و منطقه ای، دشمنان را مبهوت کرده و آنها دائماً از نفوذ ایران می گویند.
رهبر انقلاب اسلامی، خروج از تقلید محض در عرصه فرهنگی و طراحی موضوع تهاجم فرهنگی از جانب دشمنان را از دیگر تأثیرات ناشی از انقلاب اسلامی بیان کردند و افزودند: کشور با چنین ویژگیها و مبانی می تواند پایه گذار تمدن جدیدی در جهان باشد.
ایشان یا یادآوری سخنان یک مقام غربی درباره توانایی الگو شدن «قانون اساسی مردمی و پیشرفته جمهوری اسلامی» و نیز جذابیت کارنامه موفقیتهای علمی سیاسی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی برای ملتهای جهان افزودند: با وجود کارشکنی های دشمنان ملت، این اتفاق هم اکنون روی داده است و ملت ایران در ابعاد مختلف به الگوی ملتها تبدیل شده است.
ایشان برخی اشتباهات غرب را در الگو شدن ملت ایران و جمهوری اسلامی موثر دانستند و افزودند: پافشاری آنها بر تضییع حقوق  هسته ای ملت ایران باعث پایداری بیشتر ملت و مسئولان نظام شد و همه جهانیان فهمیدند ایران در مسئله هسته ای به پیشرفتهای غیرقابل انتظاری دست یافته و هیچ فشاری نمی تواند ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند.
ایشان تلاش غرب برای تحریم فروش بنزین به ایران را از دیگر مسائلی دانستند که باعث شد مسئولان کشور، جدی تر به فکر خودکفایی در تولید بنزین بیفتند.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: براساس گزارش مسئولان، کشور از 22 بهمن امسال به طور کامل از واردات بنزین بی نیاز می شود و حتی قادر است بنزین صادر کند.
رهبر انقلاب اسلامی اشتباهات  غرب در بحث تحریم نظامی و ایجاد جریان موازی و افراطی اسلامی در همسایگی ایران را از دیگر مسائلی دانستند که در نهایت باعث تقویت ایران شد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در فتنه 88 نیز آنها به قدری جنجال و هیاهو کردند که ملت به صحنه آمد و حماسه عظیم 9 دی را آفرید.


نظر

الهه | 2:11 عصر - دوشنبه 89/11/18


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) 

در اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با معرفتش، با عزاداری هیاتهای دانشجویی از سراسر

کشور در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،

حسینیه امام خمینی (ره) یکپارچه احساس و شور و شعور حسینی بود.

در مراسم عزاداری دانشجویان و دانشگاهیان، ابتدا درسهای معارفی مکتب امام حسین (ع) تبیین شد

و سپس مداحان و عزاداران، با مرثیه خوانی و سینه زنی،

بر مصائب کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (سلام الله علیها) گریستند و عزاداری کردند.


نظر

الهه | 1:45 عصر - دوشنبه 89/11/18


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

جشن‌های سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 9:33 امروز 12 بهمن سال 1389 همزمان با ساعت ورود حضرت امام خمینی به کشورمان آغاز شد.
به گزارش ایسنا با اجرای مراسمی ویژه در محل جلوس حضرت امام در بهشت زهرای تهران در 12 بهمن 57 که با گلباران این مکان و اجرای سرود همراه بود زنگ فجر مدارس به صدا در‌آمد و سوت کارخانجات و کشتی‌ها و قطارها نیز نواخته شد. همچنین رژه موتوسواران از مهرآباد تا آزادی و ادامه مسیر تا بهشت‌زهرا و گلباران مسیر حرکت امام توسط بالگردهای نیروی هوایی از دیگر برنامه‌ها همزمان با ساعت ورود حضرت امام به کشورمان بود.


نظر

الهه | 11:20 صبح - سه شنبه 89/11/12


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (انفال/2)؛ و بدانید که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.
إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ (تغابن / 15)؛ جز این نیست که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.

در این راستا می توان بارز ترین نمونه های تاریخی در این خصوص را در زندگی برخی انبیاء الهی نظیر نوح و لوط و... جستجو کرد. نکته ای که در طول زندگی این بزرگواران به خوبی قابل مشاهده است جدا کردن حساب خود از اطرافیان ناصالح در خانواده می باشد که نهایتا منجر به عاقبت به خیری آنها می شود.

اما با نگاهی اجمالی به تاریخ انقلاب نیز وجود نمونه های متعدد از این دست به کرات به چشم می خورد.


آیت الله محمدی گیلانی

http://files.tabnak.com/pics/201011/201011201355401870.jpgیکی از بارز ترین نمونه ها در این خصوص نحوه برخورد آیت الله محمدی گیلانی در قبال دو فرزند ناخلف خود می باشد که در جریان بلوای منافقین در خرداد سال 60 ، به همراه عده زیادی از منافقین دستگیر شدند. در آن زمان، برخلاف امروز، که فرزندان خواص! حاشیه امنی جهت انجام اقدامات خود احساس می کنند، فرزندان ایشان گرفتار تیغ عدالت پدر شده و نهایتا حضرت آیت الله خود شخصا آنها را محاکمه و حکم اعدام را صادر نمود.

شاید به پاس همین عدالت‌طلبی و بی‌توجهی به ملاحظات خانوادگی در راستای حفظ نظام بود که 28 سال بعد رئیس جمهور در دیدار با ایشان وی را مدال افتخاری بر سینه ملت ایران دانسته و افزود: «آیت الله محمدی گیلانی عدالت را از خودشان آغاز کردند.»


 

 

 

آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه
http://files.tabnak.com/pics/201011/201011201355403321.jpgرشید حسنی (پسر بزرگ آیت‌الله حسنی) پس از پیروزى انقلاب ناگهان به گروه سیاسى سازمان فدائیان خلق پیوست و از سران آنها شد، به طورى که مسئولیت شاخه آذربایجان غربى بر عهده او بود. در پی شناسایی محل حضور رشید در تهران آیت ا... حسنی حکم دستگیری وی را صادر کرد. وی در بخشی از خاطرات خود می نویسد : " جایش را شناسایى کردیم. در کمیته انقلاب تهران با آیت‌الله مهدوى‌کنى تماس گرفتم و گفتم: یک موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم است..... گفتم اگر مقاومت یا فرار کند، بزنید، نگذارید فرار کند و اگر هم تسلیم شد، دستگیر کنید و به کمیته تحویل بدهید. آنها رفتند و او را دستگیر کردند."

امام جمعه شهرستان ارومیه در ادامه می افزاید : "رشید را بعد براى بازجویى و محاکمه به تبریز انتقال دادند. او چون محل فعالیت‌هایش آذربایجان بود در این شهر محاکمه و به اعدام محکوم شد و بلافاصله حکم اجرا گردید…»

در این رابطه وی بعدها نیز کمترین تردیدی از خود نشان نداده و می‌نویسد: "وقتى خبر اعدام رشید را شنیدم، چون به وظیفه خود عمل کرده بودم هیچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هیچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هیچ احدى در این مورد عقد اخوتى هم نبسته‌ام. هنوز هم اگر یکى از فرزندانم بر ضدانقلاب و رهبرى خداى ناکرده فعالیت کند، همان کارى را خواهم کرد که با رشید کردم."
امام خمینی(ره)

در سال 59 وقتی سیدحسین خمینی در مشهد در دفاع از بنی‌صدر سخنرانی کرده بود مردم در اعتراض به او حمله‌ور شدند که وی دست به اسلحه برد و نیروهای کمیته او را از بین مردم بیرون آوردند.

حضرت امام پس از اطلاع از این موضوع بدون کوچکترین ملاحظه‌ای بر ضرورت برخورد قاطع با تحرکات وی تأکید و بخصوص بر این نکته که انتساب وی به بیت امام نباید سبب ملاحظه و تبعیض در برخورد با وی از سوی نیروهای انتظامی گردد، تصریح نمودند. ایشان دستور دادند سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران بازگردانده شود و اگر دست به اسلحه خود زد او را با تیر بزنند.

آیت الله خزعلی:

http://files.tabnak.com/pics/201011/201011201355401537.jpgاما بعنوان آخرین نمونه میتوان به مهدی خزعلی فرزند آیت ا... خزعلی اشاره کرد که با حضور محوری خود در فتنه 88 و افتادن به زندان در پی آن، آخرین برگ از داستان بیراهه رفتن فرزندان بزرگان را رقم زد. لذا این بار نیز شاهد مفارقت و اعلام برائت بزرگی از فرزند خود بودیم. آیت ا... خزعلی ضمن تأکید بر انحراف فرزندش بیانیه ای در برائت از وی صادر کرد که به شرح زیر است:

"خداوند متعال می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم فاحذروهم» و نیز تذکر می‌دهد «لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آباءهم او ابناءهم.

در این دو آیه ارجمند خداوند سبحان به ما تنبه می‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول کنار نیامدند از آنها احتراز کنید و آنها را دوست نداشته باشید .

مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند.... دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرف‌های نامناسب او را بر نمی‌تابم.

ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید."


حرف آخر؛

اقدام تحسین برانگیز علمای مذکور امروز باید الگویی باشد برای همه کسانی که سالها در رکاب انقلاب بوده اند و اما این روزهای فتنه آلود، آنان را در مخمصه انتخاب «مصلحت اولاد» و «منفعت انقلاب و نظام» قرار داده است.

منبع :شبکه خبری تابناک


نظر

الهه | 3:26 عصر - یکشنبه 89/11/10


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

مناظره عالم سنی و شیعی



عالم سنی: اگر علی ـ علیه السّلام ـ خلیفه بلافصل پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ است لازم بود این مطلب و نام علی ـ علیه السّلام ـ در قرآن مجید بیان و ذکر گردد، تا مسلمانان در این مورد دچار اختلاف نشوند.

عالم شیعی:
 اولاً، مسأله خلافت علی ـ علیه السّلام ـ، توسط پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ آن قدر تکرار و تأکید شده بود که این مسأله امری عادی شده بود و لذا نیازی به حکم الهی در قرآن نیست.

ثانیاً، باید توجه داشت که مسأله ولادت و خلافت علی ـ علیه السّلام ـ معیار شناخته شده مؤمنان واقعی از دیگران بوده است.

ثالثاً، اشکال بر این که چرا نام علی ـ علیه السّلام ـ در قرآن نیامده وارد نیست، زیرا نام هیچ کدام از خلفاء و اصحاب پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در قرآن ذکر نشده، جز نام «زید بن حارثه» که به مناسبت ازدواج پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ با «زینب» همسر سابق زید، سخن از او به میان آمده است.[1]

عالم سنی: همان گونه که نام زید در قرآن به مناسبت یک حکم فرعی ذکر شده، لازم بود نام علی ـ علیه السّلام ـ نیز به مناسبت بین یک حکم اصلی و مهم (یعنی امامت و خلافت پس از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ ) ذکر شود.

عالم شیعی: اگر نام علی ـ علیه السّلام ـ ذکر می‌شد، نظر به این که دشمنان آن حضرت بسیار و تعداد قرآنها در آن عصر، بسیار اندک بود، ‌قطعاً قرآن را تحریف کرده ونام او را از قرآن، حذف می‌کردند.
پس بهتر بود که مقام رهبری آن حضرت با اوصاف ذکر گردد! چنان که شیوه قرآن، پرداختن به کلیات است ولی مصادیق آنها توسط پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ مشخص می‌گردد.

عالم سنی: ده‌ها بلکه صدها آیه در قرآن، در وصف علی ـ علیه السّلام ـ وارد شده است: مانند: آیه ولایت (مائده، 55)، آیه اطاعت (نساء، 59)، آیه مباهله (آل عمران، 161)، آیه تطهیر (احزاب، 33)، آیه بلاغ در غدیر خم (مائده، 67)، آیه إکمال (مائده، 3) و...[2] که هر کدام از این آیات، با توجه به شأن نزول و احادیثی که از طرق شیعه وسنی از پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده در راستای امامت و خلافت بلافصل امام علی ـ علیه السّلام ـ نازل شده‌اند؛ با توجه به این که قرآن می‌فرماید: «وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»؛[3] آن چه را که رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ برای شما آورد و به شما امر کرد، آن را دریافت کنید و انجام دهید و آن چه را که از آن نهی کرده، در انجام آن باز ایستید، و آن را انجام ندهید.

و مطابق حدیث ثِقْلین، که همه مسلمانان آن را قبول دارند پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «دو چیز گرانقدر در میان شما می‌گذارم: 1. قرآن؛ 2. عترت و اهل بیت خود را.
و مطابق روایات متعدد شما، فرمود: دو چیز را باقی می‌گذارم: 1
. قرآن؛
2. سنّتم را.
بنابراین باید به سنت یعنی گفتار پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ گوش فرادهیم و آن را بپذیریم، اینک می‌گوییم، آیات مذکور، بر اساس سنت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در شأن علی ـ علیه السّلام ـ نازل شده‌اند، بنابراین قرآن مجید، امام علی ـ علیه السّلام ـ را امام و جانشین بلافصل پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ معرفی کرده است،
گر چه طبق مصالحی‌، نام آن حضرت در قرآن نیامده است.
مانند این که در تمام قرآن، تنها در چهار مورد، نام پیامبر (محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ) و یک بار نام احمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ آمده، ولی صدها بار، با وصف از آن حضرت یاد شده است.
و مانند این که از صد و بیست و چهار هزار پیامبر، فقط نام چند تن از آنان در قرآن ذکر شده است.
حاکم سنی: اکنون اگر بنا باشد، از یکی از پنج مذهب (حنفی، حنبلی، مالکی، شافعی و جعفری) پیروی کنیم، پیروی از کدامیک بهتر است؟

عالم شیعی: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم،باید بگوییم مذهب جعفری صحیح‌ترین مذاهب است و به پیروی سزاوارتر.
زیرا تنها مذهبی که از مکتب امام صادق ـ علیه السّلام ـ و اهلبیت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌باشد، تشیع است و آن حضرت چون از خاندان رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ است، آگاهتر است به احکامی که پدرش رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ آورده است.
مع ذلک، بد نیست که بدانید پیروی از مذهب تشیع از نظر برخی علمای اهل تسنن جایز دانسته شده است.
شیخ «محمود شلتوت» استاد اکبر دانشگاه الازهر مصر در فتوای تاریخی خود می‌نویسد:
«اِنّ مذهبَ الجعفریّه المعروف بِمذهبِ الشَیعَهِ الأمامیَّهَ الأثنی عَشَرِیّه، مَذهبٌ یَجوزُ التَّعبُّدُ بهِ شرعاً، کسائرِ مذاهبِ أهلِ السُّنَّهِ، فینبَغی للمُسلمینَ أن یَعْرِفوا ذلکَ، و اَن یَتَخَلَّصُوا مِنَ العَصَبِیَّهِ بِغَیر الحقَ لمذاهبٍ مُعَیّنَهٍ فما کانَ دینَ الله و ما کانَتْ شریعَتَهُ بتابعهٍ لمذهبٍ، او مقصُورهٍ علی مذهبٍ، فالکلُّ مُجْتَهِدونَ مَقبولُونَ عِنداللهِ تعالی یجوزُ لِمَن اَهْلاً لِلنَّظَرِ و الإجتهاد تقلیدُهم و العَمَل بِما یُقَرِّرُونهُ فی فِقْهِهِم و لا فَرْقَ فی ذلکَ بینَ العِباداتِ و العباداتِ و المُعامِلات.[4]
همانا مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه دوازده امامی، مذهبی است که تعبّد (اعتقاد و پیروی) به آن، مانند سایر مذاهب اهل تسنن، شرعاً جایز است. بنابراین بر مسلمانان سزاوار است که به این مطلب آگاه شوند، و از تعصّب بیجا به مذاهب مخصوصی، پرهیز کنند، و تعصب در پیروی از مذهب خاصی نداشته باشند.
همه (علمای بزرگ این مذاهب) مجتهدند، و فتوای آنها در پیشگاه خداوند قبول است، و افرادی که مجتهد نیستند، می‌توانند از آنها تقلید نمایند، و به احکام آنها که در فقه خود، مقرر نموده‌اند، عمل کنند، و در این راستا، فرقی بین عبادات و معاملات نیست.

دانشمندان و اساتید بزرگی از اهل تسنن مانند: «محمّد فخّام»، استاد سابق دانشگاه سابق الازهر، «عبدالرحمن النّجاری»، مدیر مساجد قاهره، «عبدالفتاح عبدالمقصود» استاد ونویسنده زبردست مصری و... فتوای مذکور شیخ محمود شلتوت را تأیید کرده‌اند.

محمد فَخّام می‌نویسد: خداوند شیخ شلتوت را رحمت کند، که به این مطلب بسیار بلند و پراهمیت توجه کرد، و آن فتوای جاودانه و قهرمانانه و صریح خود را داد که: عمل به مذهب شیعه دوازده امامی، نظر به این که یک مذهب فقهی اسلامی است و بر اساس قرآن و سنت و دلیل استوار پی‌ریزی شده است جایز است.

عبدالرحمن النّجاری می‌نویسد: ما هم اکنون بر اساس فتوای شیخ شلتوت، فتوا می‌دهیم بی‌آن که فتوای خود را به مذاهب چهارگانه اهل تسنن، منحصر سازیم، شیخ شلتوت، امام و مجتهد است و رأی او هماهنگ با عین حقیقت می‌باشد.
عبدالفتاح عبدالمقصود می‌نویسد: مذهب شیعه دوازده امامی، شایستگی آن را دارد که در ردیف مذاهب اهل تسنن، پیروی گردد، و بر اهل تسنن هیچ گونه ایراد و انتقادی نیست که از مذهبی پیروی نماید که در سایر مذاهب برتری دارد؛ وقتی دریافتیم که منبع اصلی آن مذهب (شیعه) حضرت امام علی ـ علیه السّلام ـ باشد، همان کسی که بعد از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از همگان به دین اسلام، آگاه‌تر بود.
[1] . « فَلَمَّا قَضى زَیْدٌ مِنْها وَطَراً زَوَّجْناکَها »؛ احزاب، 37.
[2] . برای اطلاع از این آیات به کتاب دلائل الصدق، ج 2، ص 73 تا 321 مراجعه کنید که 282 آیه در آن کتاب، در این راستا، ذکر شده است.
[3] . حشر، 7.
[4] . مجله رساله الاسلام، ارگان رسمی «دار التّقریب بین المذاهب الاسلامیه بالقاهره»، شماره 3، ص 227، سال 1379 هـ .ق.

منبع: سایت گل لیلا


نظر

الهه | 8:30 صبح - یکشنبه 89/11/10


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

وجود مبارک امام سجاد (ع) شبی که آمدند تا بدن شهدای کربلا را دفن کنند، همه را معرفی کرد، دستور داد همه آن ابدان را بیاورند پائین پای وجود مبارک سیّدالشهداء(ع)؛ با کمک‌ بنی اسد آن ابدان دفن می‌شدند

نوبت به 2  بدن که رسید،‌ شخصاً این بدن‌ها را دفن کردند و به بنی اسد اجازه تدفین نداند. یکی بدن مبارک قمر بنی هاشم بود، چون به عمویشان خیلی اظهار ارادت می‌کردند. که در «الأمالی لِلصدوق» صفحه 463 نیز آمده است که امام سجاد (ع) میفرمایند «إنَّ لِعَمِیَّ العَباسْ دَرَجَهً یَغبِطُهُ بِهَا جَمیعُ الشُّهَداء یُومَ القِیامَه ...» مولا خیلی به عمویشان احترام می‌کردند

حالا از مقامات قمر بنی هاشم چه خبر داشتند، ما اطلاعی نداریم. خُب قمر بنی هاشم کسی است که  هم وجود مبارک سیّدالشهداء در مورد ایشان فرمودند: من به فدای تو، اِرکَبْ بِنَفسِی اَنتْ ... هم امام صادق(ع) درباره ایشان یک زیارت عظیمی دارد، هم امام سجاد این حرف را در مورد ایشان زدند .

امام سجاد (ع) با این 2 بدن ، یک کار اختصاصی کرد؛  آن هم اینکه شخصاً وارد قبر شدند، و این بدن‌ها را شخصاً به داخل قبر بردند و شخصاً دفن نمودند . و اگر کسی به ایشان می‌گفت:‌ شما به تنهائی چگونه این بدن را دفن می کنید، می فرمود: إنَّ مَعِیَ مَنْ یُعینُنِی؛ با من کسانی هستند که من را کمک کنند

جزء آداب دفن این است که وقتی مرده را در قبر گذاشتند، کفن را از صورتش باز می‌کنند، و صورت را روی خاک می‌گذارند،  حالا وجود مبارک امام سجاد(ع) بدن مطهر سیّدالشهداء(ع) را به قبر می برد و می‌خواهد کفن از صورتش بردارد، صورت مطهرش را روی خاک بگذارد، درین حالت امام سجاد (ع) 2 ـ 3 بار به خداوند سبحان می‌فرمایند: عَفوَکَ، عَفوَکَ، عَفوَکْ . هیچ مصیبتی به اندازه مصیبت امام سجاد(ع) نیست... مولا با این بدن چه کرد.

(گزیده ای از سخنان آیت الله جوادی آملی)


نظر

الهه | 1:47 عصر - دوشنبه 89/11/4


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

 به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سیفی طی سخنانی در جمع اعضای شورای پایگاه بسیج طلاب این مدرسه گفت: طلبه ذاتاً بسیجی است، اما چون در نظام اسلامی زندگی می کنیم باید تابع سیستم بوده و به صورت تشکیلاتی طلاب بسیجی را افزایش داده و کمر همت را جهت خدمت به اصل نظام و ولایت  ببندیم.

وی افزود: تفکر بسیجی همان تفکر ناب شیعی، منبعث از اسلام ناب محمدی (ص) می باشد و اینکه عده ای هویت بسیجی را مقارن با بی قانونی و هرج و مرج طلبی می پندارند مشخص است که بسیج و بسیجی را نشناخته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی همچنین با اشاره به حدیث شیعتنا هم العارفون باالله تصریح کرد: تکیه گاه شیعیان تنها ذات اقدس الهی است و کسی که فقط خدا را بشناسد و به او تکیه زند، فقط فرمان خدا را اطاعت می نماید از این رو بسیجیان و پیروان ولایت فرمانی را اطاعت می کنند که متصل به فرمان خدا باشد، لذا به همین منظور در دوران غیبت امام عصر (عج) حکومت را از آن ولی فقیه می دانند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) ضمن برشمردن برخی خصوصیات اخلاقی بسیجیان، بسیجی واقعی را اهل فضل، متواضع، حق طلب و حق گو خواند و بیان داشت: اوصافی که در روایات و احادیث برای شیعه برشمرده اند نماد تفکر بسیجی است و این تفکر با قانون گرایی و تبعیت از ولایت فقیه عجین شده است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت برخی مذاهب ساختگی و فرق ضاله در کشور هشدار داد و افزود: به تازگی وهابیت در تهران  و دیگر استانهای بزرگی همچون، اصفهان سیستان و بلوچستان  فعالیت گسترده ای را آغاز نموده و با انتشار  43 جلد کتاب با عناوین جذاب اقدام به تشکیک افکار عمومی و انحراف در عقاید شیعه نموده است.

مدیر مدرسه علمیه حجت‌(ع) تهران ادامه داد: از طرف دیگر فرقه ضاله بهاییت که قبله آنان در بیت العدل اسرائیل است فعالیت و حمایت های مالی شان را در راستای نشر عقاید ضاله این مسلک با نشر کتاب کلمات مکنونه از سلسله سخنان علی محمد باب گسترش داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی با اشاره به آسیب شناسی فرهنگی و عملکرد متناسب با احیای فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه کار های محدود صورت گرفته در عرصه احیای فرهنگ اسلامی گره گشا نبوده و این در حالی است که دشمن بعد از اعدام ریگی گروه هایی مانند القاعده جند الاسلام را ایجاد می کند، اما متاسفانه دیده می شود، برخی مسئولین با اظهار نظرات بیجا و خارج از محدوده مسئولیتشان مشکل ایجاد کرده و بهانه دست دشمن می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای این که جوانان ما تحت تاثیر تبلیغات سایر ادیان قرار نگیرند باید مسئله اشتغال آنان برطرف شود چرا که امیرالمومنین (ع) می فرمایند: فراغت از کار، مفسده می آورد.

وی با اشاره به مساله تبلیغات، در جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: امروزه تبلیغات حرف اول را می زند، ما نیز باید از این ابزارهای تبلیغی در راستای انعکاس سخنرانی ها اطلاعیه ها و روشنگری ها استفاده نموده و براساس آن مانور داده و  فعالیت های دشمن را مغفول نگه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سیفی افزود: وقتی حوزه علمیه بسیج و واحد فرهنگی دارد، باید فعالیتها را مضاعف نموده وشور و انگیزه بیشتری در میان طلاب ایجاد نماید، همچنین اعضای شورا باید دست به دست هم داده با ذوق و عشق، طلاب را به فعالیت دعوت نمایند، زیرا تا هنگامی که انگیزه بوجود نیاید کار پیش نمی رود.

وی افزود:کار اصلی حوزه به قول رهبر معظم انقلاب آزاد اندیشی است از این رو باید فعالیت ها طوری باشد که احتجاج، مناظره وآزاد اندیشی در حوزه احیاشود.

وی در خاتمه از اعضای شورای بسیج طلاب این مدرسه خواست تا کارهای جنبی راکنار گذاشته و با استفاده از برنامه هایی چون اردوهای آموزشی، دیدار با مراجع عظام و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی طلاب غافل نشوید.

منبع : مرکز خبر حوزه


نظر

الهه | 2:16 عصر - شنبه 89/11/2


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر...

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: هیچ اهل سنتی را با عینک و چشم وهابیت نگاه نمی‌کنیم.

به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی کاربردی مبلغان اعزامی به مناطق سنی نشین ویژه دهه آخر ماه صفر که در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: اولین شرط نه برای یک مبلغ بلکه یک برای یک روحانی کسی که ملبس به لباس پیامبر است حسن سوء است و دومین مورد حرمت گذاری به هر کس به تناسب اندیشه و در حوزه خودش باشد و زمانی که یک روحانی به هر گروه و شخصی وارد می‌شود باید در حوزه فکری آن شخص و گروه افراد را پذیرا باشد.

وی در خصوص رعایت نکاتی در زمینه ورود به محیط اهل سنت اظهار داشت: اهل سنت به حرمت گذاری به فیزیک مسجد بسیار جدی هستند و خیلی توجه دارند به طوری که حیات حرم نیز مسجد است و اگر قرار باشد بر خلاف مشی رسمیشان حرکت کنیم قطعاً خلاف مسیرشان است و موفق نخواهیم بود.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: برای اینکه کلام ما دارای نفوذ باشد، زوایای کار باید رعایت شود و آن امر نیز جزو ظواهر نیست بلکه جزو اعتقادات ما نیز محسوب می‌شود.

وی در خصوص رعایت چند نکته توسط مبلغینی که وارد جمع اهل تسنن می‌شود اضافه کرد: نخستین نکته توجه به ورود به جمع مردم آن منطقه و دیگری احترام به امامت مسجد حاضر که این امر می‌تواند ما را در برقراری ارتباط با مردم آن منطقه موفق کند و تأثیرگذار باشد.

سلیمانی با بیان اینکه وهابیت در سطح دنیا و کشور ما بسیار قوی و قدرتمندانه عمل می‌کند، بیان داشت: خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی کشور بر این موضوع تسلط کامل دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وهابیت در ایران و دیگر کشور‌های مختلف جهان تبلیغات و هزینه بسیاری می‌کند.

سخنرانی‌ها تا وقت نماز طول نکشد

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نکته سوم این است که سخنرانی‌هایتان تا وقت نماز طول نکشد و گاهی به خاطر حرمت نماز سخنرانی شما را می‌شکنند و همچنین سعی کنید بحث وقت نماز را مبلغ و مروج باشید.

وی در خصوص نکته چهارم که باید در جمع اهل تسنن رعایت شود بیان داشت: مبلغان تا پایان نماز جماعت حضور داشته باشند و برای مردم نکات مثبت آن‌ها بازگو شود به عنوان مثال افرادی که پایبند به اصول دین، نوامیس، نماز و ازدواج هستند را بیشتر بیان و بر روی آن مانور دهید.

وی در رابطه با عواملی که سبب می‌شود در بین اهل سنت جایگاه ایجاد شود، گفت: بیان مباحث عرفانی و اخلاقی به زبان ساده در بین اهل سنت خیلی جایگاه دارد بدلیل اینکه این مورد اصل مشترک بین شیعه و سنی می‌باشد و لزومی ندارد مستند سازی کنیم که از چه کسی است اما بیان این امر در جمع شیعه خوب است.

 سلیمانی اظهار داشت: سیره عملی از رفتار، کرامات و معجزه نبی اکرم اسلام بیان شود که نکته مشترک دیگری بین سنی و شیعه می‌باشد و هر چقدر در خصوص پیامبر مانور دهیم به نفع ما است.

وی در رابطه با مباحث معاد و مسائل قیامت اظهار داشت: در این زمینه دست تشیع پر است و در بعضی از آیات متشابه دست آن‌ها خالی است بنابراین مباحث مربوط به قیامت و معاد را در جمع افراد سنی بازگو کنید که آن‌ها پذیرای این مباحث هستند.

امام جمعه زاهدان در خصوص مباحث مربوط به مهدویت اضافه کرد: اهداف بقیه الله اعظم که بحث عدالت و اهداف بلند مصلح بزرگوار است بازگو شود و مسائل اختلافی در این موضوع بیان نشود.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: تفسیر نماز، آیات، احادیت نماز را هر اندازه که می‌توانید بیان کنید و نکته دیگر بیان حقوق همسر، همسایه، ایتام، همسفر، ولی امر و حکومت مناسب است.

وی در خصوص مسائلی که از بیان آن نزد اهل سنت باید اجتناب کرد، گفت: در بحث‌های مربوط به خلافت و مسائل مربوط به امامت و ولایت و موارد اختلافی موجود ورود پیدا نکنید و سعی شود طعن و نقد به همسران پیامبر صورت نگیرد.

سلیمانی گفت: اولین نکته که مبلغ باید مزین به زینت‌ها باشد اینست که همه باید به اخلاق الهی توجه داشته و از قرآن و سیره رسول اکرم الگو گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در همه زمینه‌ها در ایجاد یک نگرش قوی اعتقادی و مکتب بی‌نظیر بودند که با ایجاد هیمنه، شوکت و عظمت از پست‌ترین ملت و امت، جامعه متمدن را بوجود آورد


نظر

الهه | 2:12 عصر - شنبه 89/11/2


   1   2      >